Türkçeye e-posta pazarlama olarak çevrilen e-mail marketing, ürün veya hizmetlerinizi hedef kitlenize tanıtmak amacıyla kullanılan etkili bir pazarlama stratejisidir. Mevcut müşterilerin memnuniyetini artırma ve sadık müşteri kitlesi edinme gibi hedefleri gerçekleştirmeye yönelik kullanılan e-mail marketing, e-mail listeniz ne kadar büyük ve ürün veya hizmetleriniz ne kadar cazip ise o kadar başarılı olur. Bu dijital pazarlama stratejisi ile trafik çekme ve gelirlerinizi artırma hedeflerinize ulaşmanız için hazırladığımız rehberde, bu stratejiyi nasıl etkin bir şekilde kullanabileceğinizi öğreneceksiniz.
E-Posta Pazarlamasının Amaçları Nelerdir?
E-posta pazarlama, faaliyet gösterilen alana göre farklı ve her sektöre göre ortak amaçlar doğrultusunda uygulanabilir. Bir blog sitesi için e-mail marketing, daha fazla yazının okunması amacına yönelikken, bir e-ticaret sitesinde bu amaç daha fazla satış yapılmasıdır. Sektöre göre niş beklentilere karşılık verebilmesi yanında, e-posta pazarlamanın ürün veya hizmet satışları için benzer hedefleri de bulunmaktadır. E-posta pazarlama uygulamaları ile amaçlanan kazanımlar şu şekilde sıralanabilir:
- Doğrudan Müşteriye Ulaşmak: E-mail marketing ile gönderilen mesajların muhatabı doğrudan müşterilerinizdir. Bu dijital pazarlama yöntemi ile gönderilerinizi herhangi bir aracı kullanmadan doğrudan hedef kitlenize iletebilirsiniz.
- Görünürlüğü Artırmak: Aktif çalışma yaşantısı ve dijitalin hayatımıza hakim olması, her gün sosyal medya hesaplarımızı ve gelen e-postalarımızı kontrol ederek güne başlama alışkanlığı edinmemizi sağladı. Fluent araştırma verilerine göre, Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) yaşayanların %81’i günde en az bir kez e-postalarını kontrol ediyor. Aynı araştırmada, anket katılımcılarının %49’u pazarlama e-postalarını bazen açtığını belirterek, görünürlüğü artırmada e-mail marketing stratejisinin önemini ortaya koydu.
- Hızlı Geri Bildirim Almak: Gönderdiğiniz pazarlama e-postaları ile doğrudan müşterilerinize ulaşabilmek, size hızlı geri dönüş alma şansı sunar. Kullanıcılar ilgilerini çeken e-postalar ile anında etkileşime geçerek kampanyanıza ulaşmaya çalışır.
- Düşük Bütçeli Reklam Kampanyası Yürütmek: Hedef kitlenize iletmek istediğiniz mesajı göndermenin en ucuz yolu e-mail marketing stratejisidir. Tüm pazarlama araçlarından ucuz olan bu yöntem ile düşük maliyetle hedef kitlenizin dikkatini çekme fırsatı yakalayabilirsiniz.
- Yüksek Yatırım Getirisi Kazanmak: Mailchimp tarafından yapılan araştırmalara göre, e-posta pazarlamaya ayrılan 1 dolar 38 dolara dönüşmektedir! Bu yüksek getiri oranı ile reklam kampanyası yürütmek için e-posta pazarlama yöntemi en doğru stratejidir.
- Geri Dönüşleri Takip Edebilmek: E-posta pazarlamada hızla aldığınız geri dönüşleri takip edebilmeniz kolaydır. Böylece kampanyanızı optimize etmeniz gerektiğinde geri dönüşlere göre yeni stratejiler üretebilir veya gelecek planlaması yaparken elinizdeki müşteri verilerini kullanabilirsiniz.
- Marka İmajını Tazelemek: Gönderdiğiniz tüm e-postalar doğrudan sizi takip eden hedef kitlenize ulaşır. Doğru periyotlarla gönderdiğiniz her e-posta, marka imajınızı tazeleyerek akılda kalıcılık sağlamanıza yardımcı olur.
- Sadık Müşteri Kitlesi Kazanmak: Marka itibarınızı artıran bu strateji, hedef kitlenizi sadık müşteriye çevirme şansını da size sunar. Dönemsel optimizasyonlar ile her yaptığınız iyileştirme, gönderilen her e-posta ile yeni müşteri kazanmanızın önünü açar.
E-Mail Marketing Nasıl Yapılır?
E-mail marketing kampanyası oluşturma süreci dört aşamada tamamlanır. Bu süreçte e-mail veri tabanı hazırlama ve geri dönüşleri takip edebilme hedefleri doğrultusunda e-posta sunucu hizmeti veren firmalardan faydalanabilirsiniz. Kampanya ile ilgili detaylara takılmadan dört aşamada e-posta pazarlama yapmak için takip etmeniz gereken aşamalar şu şekildedir:
- E-Mail Marketing Hesabı Oluşturun: Toplu e-posta gönderebilmek için yasal yolları izlemelisiniz. Toplu e-posta gönderimi yapabilmek için yerli ve yabancı e-posta sunucusu hizmeti veren kuruluşları tercih edebilirsiniz. E-mail marketing hesabı oluşturmak için MailChimp, Uzman Posta, Emarsys, Sendloop, Related, Drip, ConvertKit, GetResponse veya Constant Contact gibi e-posta pazarlama servislerini deneyebilirsiniz.
- E-Mail Listenizi Oluşturun: E-posta gönderilerinizin muhatabı olan hedef kitlenizden oluşan bir listeye sahip olmalısınız. Bunun için hazırladığınız abonelik formunu dolduran abonelerinize ait e-posta adreslerini kullanarak bir liste oluşturabilirsiniz.
- E-Posta Kayıt Formunuzu Tasarlayın: Listenizi genişletmek ve yeni kullanıcılar dahil etmek için e-mail kayıt formu oluşturabilirsiniz. E-mail abone listesinin çift katılımlı olması önemlidir. Yani, abonelik gerçekleştiren kullanıcıların sizden gelecek e-postalara izin verdiğini gösteren onay bağlantısına tıklamaları gereklidir. Bu şekilde spam karşıtı yasalara uyum sağlayarak pazarlama e-postalarınızı alacak müşteri sayınızı artırabilirsiniz.
- İlk E-Mail’inizi Gönderin: E-mail listenizi spam karşıtı yasalara uygun şekilde oluşturduktan sonra ilk e-mailinizi oluşturarak pazarlama faaliyetlerinize başlayabilirsiniz. Bunun için kampanyanıza bir isim vererek e-mail konunuzu ve bülten tasarımınızı tamamladıktan sonra kullanıcılarınızla ilk e-mailinizi paylaşabilirsiniz.
E-Mail Marketing Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Doğru kullanıldığında kullanıcılar ile birebir etkileşim fırsatı sunan e-mail marketingde, özellikle sürece yeni başlarken dikkat edilmesi gereken kritik noktalar bulunur. Toplu e-mail gönderiminde hedeflenen başarıyı yakalamak ve spam kutusuna düşme tehdidini ortadan kaldırmak için dikkat etmeniz gerekenler şunlardır:
- Mail Listenizi İzin Alınmış Abone Mail Adresleri Oluşturmalıdır: Ulusal ve uluslararası spam yasaları gereği kullanıcı izni alınmadan gönderilen e-postalar spam kutusuna düşer. E-postalarınızın görüntülenmemesi yanında marka imajınıza da zarar verebilir. Müşterilerden iletişime geçmek için gerekli izinleri istemeyi unutmayın.
- Hedef Kitlenizi Doğru Tanımlamalısınız: Gönderdiğiniz e-postalara yüksek oranda geri dönüş alabilmek için maillerin muhataplarını doğru tanımlayın. Yaş, cinsiyet, eğitim seviyesi, meslek veya farklı demografik kriterleri takip ederek e-postalarınızı gönderin.
- Maillerinizi Optimize Ederek Gönderin: İlgi çekmeyen e-postaların sonu henüz okunmadan çöp kutusunu boylamaktır. Dikkat çekici ve kısa bir konu başlığı seçin, mesaj içeriğini optimize edin. Net ve açıklayıcı olun, ancak tüm detayları başlıkta vermeyin. E-postanızın açılma şansını yükseltmek için merak uyandırmanız gerektiğini aklınızdan çıkarmayın.
- Geri Dönüşleri Sıkı Takip Edin: Geri dönüşlere yönelik elde edilen istatistikler, kampanyanızın başarısı veya eksiklikleri hakkında önemli mesajlar iletir. Geri dönüşleri takip edin ve gerekli ayarlamaları yapmayı ihmal etmeyin.
E-Mail Marketing ile Pazarlama Süreci
E-mail marketing pazarlama süreci iyi yönetilmelidir. Satış artırma, marka imajı güçlendirme ve sadık müşteri edinme gibi sayısız avantaja sahip olan bu stratejinin yanlış yürütüldüğünde marka değerinin zarar görmesi, yasal yaptırımlar ile karşılaşma ve düşük geri dönüşüm alma gibi dezavantajları ile yüzleşmek zorunda kalınabilir. Başarılı bir e-posta pazarlama yönetiminde her abonenin rızasının alınması, maillerin optimize edilmesi, hedef kitlenin doğru tanımlanması ve raporlamaya önem verilmesi gereklidir.
E-mail marketing, düşük maliyetle yüksek yatırım getirisi sağlayan etkili bir dijital pazarlama stratejisidir. The Rise olarak, e-posta pazarlama kampanyalarınızı profesyonel bir şekilde yöneterek, hedef kitlenize etkili bir şekilde ulaşmanıza ve dijital pazarda başarıya ulaşmanıza yardımcı oluyoruz. Daha fazla bilgi ve profesyonel destek için bizimle iletişime geçin.







